Tikras komfortas: į Rygą skraidina pustuščiai lėktuvai

Aida Murauskaitė („Lietuvos rytas“)

2016-04-14 09:14
(1/2) Ne vieną klientą nustebino tai, kad nemenki „AirBaltic“ lėktuvai į Rygą iš Vilniaus skraidina vos po kelis keleivius. V.Ščiavinsko nuotr.
(2/2)
00

Kelionių ekspertui Rimvydui Širvinskui-Makaliui ne kartą yra tekę dideliu „Boeing“ orlaiviu iš Vilniaus į Rygą skristi kone vienam. Iš pradžių vyriškį tai stebino, o ilgainiui priprato. Juolab kad neretai ir bilietus kone pusvelčiui galima įsigyti.

Latvijos oro bendrovė „AirBaltic“, iš Vilniaus į Rygą skraidinanti penkis kartus per dieną, o iš Palangos – kartą ar du, niekada neslėpė, kad orientuojasi ne tik į tuos keleivius, kurių galutinė stotelė – Ryga, bet ir ypač į tranzitinius.

Itin gausiai tranzitinių keleivių iš Lietuvos latviai įgijo po to, kai 2009-aisiais žlugo Lietuvos oro bendrovė „FlyLAL-Lithuanian Airlines“.

Kelionių organizatoriaus „Makalius“ steigėjas R.Širvinskas į Rygą pastaraisiais mėnesiais keliauja dažnai, nes ketina ten plėsti verslą.

„AirBaltic“ akcijų metu skrydžio bilietai kainuoja kur kas pigiau, nei atsieitų kelionė automobiliu arba autobusu. Tarkime, bilietų galima įsigyti už 15 eurų. O neseniai pirkau ir už 10,99 euro. Anksčiau taip nebūdavo“, – įžvalgomis dalijosi turizmo specialistas.

Ir laiko, ir pinigų keliaudamas orlaiviu sutaupantis R.Širvinskas prieš mėnesį skrido lėktuvu, kuriame, be jo, sėdėjo vos keli keleiviai.

Socialiniame tinkle jis dalijosi nuotrauka iš tokio skrydžio ir juokavo, kad skrenda vos ne privačiu lėktuvu. Yra buvę, kad su kolega „Boeing“ tipo orlaiviu skrido dviese.

Dažnai jis pasirenka mažiau paklausų reisą – lėktuvas iš Vilniaus kyla prieš 11 val. Rytinis 6 val. skrydis tarp keleivių yra kur kas populiaresnis, tad jame, anot R.Širvinsko, būna daugiau keleivių.

Tačiau vasarį rytiniu reisu skrisdamas į Latvijos sostinę „AirBaltic“ lėktuve jis buvo vienas iš šešių keleivių.

„AirBaltic“ tikslas – kad keleiviai per Rygą skristų toliau.

Ne kartą man yra perkėlę kelionę į vėlesnį laiką.

Tarkime, turėjau skristi iš Rygos į Vilnių apie 18 valandą, skrydis buvo atšauktas, todėl turėjau skristi 23 valandą. Turbūt nebuvo keleivių, tad neapsimokėjo skraidinti.

Suprantu ir oro kompaniją – tiek daug reisų per dieną, jie negali būti visi pelningi.

Manau, šie skrydžiai tarp Vilniaus ir Rygos jiems nuostolingi. Tačiau jų tikslas – kad žmonės pirktų brangesnius bilietus skristi toliau iš Rygos“, – svarstė R.Širvinskas.

„AirBaltic“ viceprezidentas Janis Vanagas aiškino, kad oro kompanija pastaruosius trejus metus dirba pelningai, bet apie skrydžius iš Lietuvos ir į ją duomenų nepateikė.