Lietuviai šturmavo Maskvą – atveria duris jų statytas oro uostas

lrytas.lt

2016-02-10 10:54
(1/2) Lietuviai šturmavo Maskvą – atveria duris jų statytas oro uostas. D.Umbraso nuotr.
(2/2) „Ši idėja negimė Maskvoje, viskas prasidėjo nuo planų statyti terminalą Vilniaus oro uoste“, – apie projektą Maskvoje yra sakęs G.Žiemelis.
00

Rusijos sostinėje netrukus bus atidarytas ketvirtas tarptautinis oro uostas. Jį pastatė Gedimino Žiemelio valdomos įmonių grupės „Avia Solutions Group“ bendrovė „Ramport Aero“. Planuojama, kad Ramenskojės oro uostas pradės veikti kovo 15-ąją.

Lietuvių pastatytas oro uostas įsikūręs Žukovskio mieste, nuo Maskvos jis nutolęs 40 kilometrų.

G.Žiemelis lrytas.lt sakė, kad antradienį „Ramport Aero“ gavo apdovanojimą kaip geriausias investicinis projektas Rusijoje 2015 metais. 

Kaip Rusijos naujienų agentūrai TASS sakė „Ramport Aero“ generalinis direktorius Tomas Vaišvila, po kelių dienų laukiama vyriausybės potvarkio, kuris leistų užsienio pilotams leistis naujajame oro uoste. Taip pat reikalingas ir dar vienas vyriausybės sprendimas – nutarimas dėl tarptautinio oro uosto, kuris bus skirtas ir keleiviams, ir kroviniams skraidinti.

Kaip sakė T.Vaišvila, oro uostas planuoja aptarnauti 1,9 mln. keleivių 2016 metais. Gali būti, kad pirmąjį tarptautinį reisą atliks oro Rusijos užsakomųjų reisų bendrovė „iFly“.

Pirmojo terminalo statybos, kaip rašo Rusijos žiniasklaida, jau iš esmės baigtos. Kaip skelbia „Kommersant FM“, projekto plėtotojai tikisi, kad oro uostos statybos į Pamaskvį pritrauks 13 mlrd. rublių.

Oro uosto teritorija – 34,5 hektarų. Per penkerius metus į šį projektą planuojama investuoti 10 mlrd. rublių, sukurtą 10 tūkst. darbo vietų. Pagal planą, 2021 metais Ramenskojės oro uostas galės aptarnauti 12 mln. keleivių, per jį bus galės skraidinama 40 tūkst. tonų krovinių. Leidimosi ir kilimo takas sieks 5,5 kilometro.

Be to, čia planuojama įkurti biurų pastatus, viešbučius, automobilių stovėjimo aikšteles, prekybos ir pramogų centrą.

„Ši idėja negimė Maskvoje, viskas prasidėjo nuo planų statyti terminalą Vilniaus oro uoste. Dar dirbdami Vilniaus oro uoste supratome, kad avialinijos nėra verslas – tai keleivių srauto generatorius. Tokiose mažose šalyse, kaip Lietuva, Latvija, Čekija, Slovėnija ir panašiai, kad atsirastų keleivių srautas, į oro linijas reikia investuoti daugiau.

Megapoliuose, tokiose kaip Maskva, dėl gyventojų tankumo keleivių srautai yra didesni, tad teisingai pradėjus oro linijų verslą į jį investuoti reikės mažiau, o uždarbis iš oro uostų aptarnavimo infrastruktūros gaunamas greičiau“, – kadaise lrytas.lt yra pasakojęs G.Žiemelis.

Maskvoje veikia tarptautiniai Vnukovo, Šeremetjevo ir Domodedovo oro uostai. Bykovo oro uostas naudojamas vidiniams skrydžiams.

Parengė Aida Murauskaitė

Taip pat skaitykite:

LKL rems didžiausia aviacijos verslo įmonių grupė Rytų Europoje
Buvę „FlyLAL“ savininkai – tarytum ant adatų
Kibirkštis Lietuvos turizme – įsikūrė naujas kelionių rengėjas
„Avia Solutions Group“ plečiasi JAV ir žengia į Aziją
G. Žiemelis įsitikinęs – milijardieriumi galima tapti per naktį