This site uses cookies to ensure that we deliver you the best user experience. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. For more information please see our COOKIE POLICY.

„Lietuvos geležinkelių“ darbuotojai baiminasi masinių atleidimų, vadovai ramina

Valstybės valdomos bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ vadovui viešai prabilus apie įmonės pertvarką, jos darbuotojai baiminasi masinių atleidimų. Pasak Geležinkelininkų profsąjungų federacijos pirmininko Viliaus Ligeikos, baiminamasi, kad gali būti atleista beveik pusė įmonės darbuotojų - apie 4 tūkst. Anot jo, įmonės vadovybė aiškiai nepasako, kas jų laukia. 

Tuo metu „Lietuvos geležinkeliai“ ramina, jog darbuotojai masiškai nebus atleidžiami - esą pirmiausiai vertinamas administracijos darbas, o darbininkų atleisti neplanuojama. 

Pasak V.Ligeikos, geležinkelių vadovybė aiškiai nepasako, kas bus su darbuotojais, optimizavus bendrovės veiklą - ar jie bus įdarbinti antrinėse įmonėse, ar tiesiog atleisti. 

„Jie su mumis absoliučiai nekomunikavo. Dabar nuėmė Maskvos traukinį ir paliko 119 žmonių nežinioje, kur jie bus padėti. Sako, mes tikrai jų neišmesime, bet tai pasakykite, kur juos padėsite. Dabar kalba apie teisininkų, buhalterių, darbų ir eismo saugos skyrius. Kiek žmonių bus gatvėje - niekas mums nieko nesako, mes tik nujaučiame hipotetinius skaičius“, - BNS sakė V.Ligeika. 

Jo vertinimu, vien įmonės administracijoje darbo gali netekti 800 žmonių. V.Ligeika kaip pavyzdį pateikė Estijos geležinkelius - juos reorganizavus, darbuotojų sumažėjo nuo 8,5 tūkst. iki 3 tūkst. 

Anot profesinių sąjungų atstovo, baimindamasi masinių atleidimų nuo liepos, kai įsigalios naujas Darbo kodeksas, dalis darbuotojų patys išeina iš darbo šalių susitarimu, tokiu būdu gaudami didesnes kompensacijas. V.Ligeika piktinosi ir įmonės vadovų kaltinimais, kad jos viduje vyksta sabotažas ir kai kurie kroviniai nevežami tyčia. Pasak jo, dabartinė vadovybė neturi nieko bendra su geležinkeliais, todėl nesusigaudo kaip valdyti procesus. 

„Baikit, nėra nieko tokio, aš žinau geležinkelius - 30 metų dirbu. Man tas pats, kas valdžioje, bet aš matau, kad pas mus į valdžią atėjo ne geležinkeliečiai - iš „Barclays“, energetikos, „Klaipėdos naftos“, „Orlen“. (...) Čia labai profesionalus valdymas?“, - aiškino jis. 

Profsąjungos vadovas pateikė pavyzdį, kad stringa viešieji pirkimai ir todėl 20 iš 47 „Siemens“ šilumvežių stovi nenaudojami, nes jiems remontuoti trūksta detalių. 

„20 šilumvežių reisinių stovi patvory dėl detalių trūkumo, tai yra tiesioginiai reisiniai šilumvežiai, jie stovi, nes neturi detalių jiems taisyti. (...) Viską suvarė į Vilnių, tai kol iš Klaipėdos nueina iki Vilniaus, kol Vilnius paskelbia konkursą, kol kažkas laimi, o tuo metu šilumvežis stovi patvory“, - BNS aiškino jis. 

Tuo metu „Lietuvos geležinkeliai“ tikina masinių atleidimų neplanuojantys. Bendrovės atstovas Mantas Dubauskas BNS aiškino, kad su viešaisiais pirkimais susiję darbuotojai perkelti į Vilnių, kur sukurtas pirkimų centras. Anot jo, krovinių ir keleivių pervežimai šiemet didėja, todėl tai todo, kad nauja vadovybė sugebėta tvarkytis. 

„Apie masinius atleidimus negali būti kalbos, mes kalbame visų pirma apie administracijos darbo vertinimą“, - BNS sakė M.Dubauskas. 

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška penktadienį spaudos konferencijoje teigė, kad per dvejus metus planuojama pakeisti įmonės valdymą, peržiūrėti ir optimizuoti administracijos darbą. 

M.Bartuška, be kita ko, pranešė, kad atlikus įmonės auditą, ketvirtadienį kreiptasi į Generalinę prokuratūrą dėl buvusios vadovybės galbūt padarytos 5 mln. eurų žalos bendrovei, konkursuose per brangiai įsigyjant prekes ir paslaugas bei skirstant paramą. Be to, jis teigė, jog apie 40 proc. darbuotojų yra giminaičiai ar turi giminių rangovų įmonėse, iš kurių perkamos paslaugos, todėl bus sprendžiama, ką daryti. 

Be to, M.Bartuška aiškino, kad bus peržiūrima ir antrinių įmonių veikla - žiūrima, ar jos veikia efektyviai, ar yra konkurencingos bei ar jų paslaugos yra reikalingos. 

„Lietuvos geležinkeliuose“ dirba 9,6 tūkst. žmonių, o vien administracijoje - apie 1,5 tūkst.