Greitai nusiųsti lauktuves į kaimą jau paprasta

1/1
Teksto dydis:

Vieni kauniečiai parašo tik keletą atvirukų per metus, kiti negali ištverti neužsisakę prekių internetu. Yra ir tokių, kurie siunčia lauktuves užsienyje gyvenantiems draugams. Siuntų rinka plečiasi kasmet pasiūlydama ir naujovių.

Būdų, kaip draugui užsienyje ar močiutei į kaimą nusiųsti dovanų, kaip internetu išsirinktą prekę iš kito miesto parsigabenti į namus, yra labai daug. Lietuvoje veikia 70 pašto ir siuntų paslaugas teikiančių bendrovių. Kiekviena stengiasi būti pirma ir išskirtinė.

Tiek siunčiantieji, tiek gaunantieji tikisi vieno – nebrangiai, tačiau kokybiškai ir greitai gauti norimą daiktą tiesiai į namus arba netoli jų. Nuo praėjusių metų Lietuvoje jau veikia ir siuntų savitarnos terminalai.

Drabužių ir batų – internete

Kaune gyvenanti dviejų vaikų motina Aistė Aleksandravičienė gana dažnai naršo po internetines parduotuves, užsuka ir į populiarias skelbimų svetaines. Du moters mažyliai neleidžia daug vaikštinėti po parduotuves, todėl drabužių, avalynės ji ieško interneto platybėse.

„Vaikštinėjimas po parduotuves mane vargina. Ateinu į jas ir sutrinku, nes akys pradeda raibti nuo gausybės daiktų. Be to, neturiu galimybės ilgai vaikštinėti, nes dėmesio reikalauja penkiametis sūnus ir metukų duktė. Dar viena priežastis – internete galima rasti prekės ženklų, kurių Lietuvos parduotuvėse net nėra“, – vardijo moteris.

Internete ji ieško drabužių ir avalynės vaikams, kartais užmeta akį ir į moteriškus drabužius.

„Dažniausiai perku iš motinų, kurių vaikai jau išaugo drabužius ar batukus. Jeigu pardavėja gyvena kitame mieste, tuomet naudojamės siuntų vežėjų paslaugomis“, – prisipažino A. Aleksandravičienė.

Siuntinį gauna po kelių dienų

Jos nuomone, parduotuvėse parduodamų vaikiškų drabužių ir avalynės kainos kandžiojasi, o štai internete galima rasti keliskart pigesnių daiktų. Išsirinkusi tinkamą prekę A. Aleksandravičienė perveda sutartą sumą į pardavėjos sąskaitą ir laukia siuntinio.

„Šiek tiek rizikuoju, tačiau pasitikiu kitomis motinomis. Dar nė karto manęs neapgavo“, – sakė moteris.

Gavusi pinigus pardavėja per kurjerius išsiunčia drabužį ar batus. Siuntinius kaunietė gauna po kelių dienų. Prekės kelionė iki jos namų kainuoja 5 litus.

Laukia jau dvi savaites

A. Aleksandravičienei svarbu, kad daiktai iki jos namų atkeliautų tvarkingi, nepažeisti.

Ji prisimena ir keletą nemalonių atvejų, kai siuntų įmonė nuvylė.

„Iš vieno didžiulio prekybos tinklo užsisakiau daiktą. Jis turėjo atkeliauti per kurjerį. Jo atstovai iš anksto paklausė, kuriuo metu galėtų atvežti siuntą. Pasakiau, kad pirmoje dienos pusėje. Tačiau atvežė tik vakare. Toks atvejis pasitaikė ne vieną kartą“, – neslėpė nusivylimo kaunietė.

Jos nuomone, svarbu, kad siuntinys atkeliautų greitai. Štai suknelės, kurią ji užsisakė internetu, laukia jau daugiau kaip dvi savaites.

Siūlo modernių IT sprendimų

Be siuntų vežėjų sklandžiai nevyktų ir internetinė prekyba. Vienos didžiausių interneto parduotuvių Lietuvoje vadovas Dainius Liulys pasakojo su siuntų tarnybomis bendradarbiaujantis jau penkerius metus.

„Man svarbiausia – patikimumas. Ši savybė viena aktualiausių. Antra – būtinas greitis. Juk pirkėjai, įsigiję prekes internetu, tikisi jų sulaukti kuo greičiau. Trečias svarbus rodiklis – paslaugos kaina“, – vardijo D. Liulys.

Jo teigimu, jau sulaukėme meto, kai siuntos gabenamos į bet kurią Lietuvos vietą, netgi jeigu adresatas gyvena mažiausiame Lietuvos kaime.

„Dauguma Lietuvos siuntų gabentojų prekes į Kuršių neriją pristato šiek tiek brangiau, tačiau mes laikomės vienodų kainų visoje šalyje“, – savo privalumus pabrėžė verslininkas.

Jo įmonė per mėnesį atlieka daugiau kaip 20 tūkst. užsakymų: pusė jų pristatoma į namus, pusę prekių pirkėjai atsiima internetinės parduotuvės punktuose.

„Per kelerius darbo metus pastebėjau, kad siuntų vežėjai siūlo vis daugiau IT sprendimų, lengvėja siuntų sekimas ir jų valdymas, o prekės pristatomos ypač greitai – per 1–2 darbo dienas“, – pridūrė D. Liulys.

Gabena net kraujo mėginius

Aivaras Sebeckis

„TNT Express“ vadovas Baltijos šalims

„Pastaraisiais metais didžiausią įtaką pokyčiams siuntų versle turėjo ekonomikos stiprėjimas Azijos regione, elektroninės prekybos plėtra ir 2009 metų pasaulinė ekonomikos krizė. Klientai Lietuvoje ir pasaulyje tapo reiklesni kainai ir kokybei. Siuntų bendrovės stengiasi taikyti naujas technologijas: mūsų kurjeriai naudoja pažangius nešiojamuosius skenerius, leidžiančius fiksuoti siuntos paėmimą, pristatymą, perkrovimą ir šiuos duomenis automatiškai perduoti į informacinį tinklą. Klientas gali realiu laiku stebėti siuntos kelią ir netgi atsisiųsti įteikimo patvirtinimą – parašą asmens, kuriam įteikta siunta.

Siuntėjų poreikiai iš esmės lieka tie patys – kad jų siuntos būtų pristatomos greitai, saugiai ir už priimtiną kainą. O įmonėms, dirbančioms srityse, kur naujovės diegiamos itin greitai (IT, aukštosios technologijos), aktualus greitis – būtina kuo skubiau atsivežti produkciją iš gamintojų (pavyzdžiui, Kinijoje) ir spėti ją realizuoti. Dažnai įmonėms labiau apsimoka dažniau siųsti mažesnes siuntas, nei sandėliuoti didelį prekių kiekį.

Pasitaiko ir ypatingų situacijų, kai reikia pristatyti siuntą itin greitai arba nugabenti neįprastą – didelį, sunkų, nestandartinių matmenų, labai brangų krovinį, kuriam gabenti reikia specialių sąlygų, pavyzdžiui, kraujo mėginius sausajame lede.“

Už greitį reikia mokėti

Robertas Jasinskas

Bendrovės „Kautra“ siuntų terminalo vadovas

„Siuntas mes gabename tiesiog autobusais. Ši paslauga pirmiausia išsiskiria atlikimo greičiu.

Mūsų darbo priemonė – maršrutiniai autobusai, todėl per kelias valandas siuntinys iš vieno Lietuvos krašto pasiekia kitą.

Siuntų rinkoje yra didelė konkurencija.

Surasti savo nišą nėra lengva, nes reikia pasiūlyti labai ypatingą paslaugą. Vieni savo dalį bando užkariauti kainomis, kiti – rinkodaros gudrybėmis.

Mes didžiausią prioritetą teikiame siuntų pristatymo greičiui.

Klientams tai – svarbiausia. Užtikriname paslaugos kokybę, garantuojame siuntinių saugumą, gerą siuntimo kainą, nuolat plečiame siuntų pristatymo tinklą, todėl nuo šiol siuntas pristatyti galime ne tik Lietuvoje, bet ir daugelyje Europos šalių.“

Savitarnos terminalai

Domas Sabaitis

Lietuvos pašto antrinės įmonės „Baltic Post“ direktorius

„Lietuvos paštas yra vienintelė bendrovė šalyje, kuri klientui suteikia tokį didelį siuntų pristatymo būdų pasirinkimą. Išsiųsti ir atsiimti siuntas galima iš daugiau kaip 700 Lietuvos pašto skyrių, taip pat į bet kurį šalies miestą išsikvietus kurjerį ar naudojantis visą parą veikiančiais siuntų terminalais.

Lietuvos pašto ir kurjerių rinkoje konkurencija išties nemaža. Šiuo metu tenka konkuruoti su daugiau kaip 70 pašto ir pasiuntinių paslaugas teikiančių bendrovių visoje šalyje. Štai kodėl diegiame naujoves. Pernai rudenį pirmieji pasiūlėme siuntų savitarnos terminalus. Šiuo metu 34-iuose šalies miestuose jų yra 60. Pagalvojome, kad skubančiam šiuolaikiniam žmogui terminalai bus patogus ir greitas būdas išsiųsti ar atsiimti siuntą.“

Man patikoNeblogaiMan nepatiko