Velotaksi kol kas prigijo tiktai Vilniuje

1/0
Teksto dydis:

Trečius metus Vilniuje riedančių velotaksi savininkai tikisi jau kitais metais pradėti skaičiuoti pelną. Tuo tarpu Palangoje leidimą išsipirkusi įmonė džiaugtis neturi kuo.

Vilniaus įmonės „Velotaksi“ savininkas Dainius Lanauskas tikisi, kad šiemet už šią paslaugą uždirbtais pinigais pagaliau pavyks padengti išlaidas už velomobilius.

Viena tokia triratė transporto priemonė vilniečiams kainavo 30 000 litų. „Velotaksi“ įsigijo iš viso penkias.

Iš viso po sostinės Senamiestį, Naujamiestį ir centrą rieda 10 velomobilių – dar 5 priklauso įmonei „Europos namai“.

„Manau, kad tiek velomobilių Vilniui pakanka. Kadangi paslauga tampa vis populiaresnė, ilgainiui galbūt prireiks dar penkių“, – kalbėjo D.Lanauskas.

Didžiausią uždarbį bendrovė susikrauna ne iš mokamos paslaugos, o iš reklamos ant velomobilių.

Nenorėjo būti išnaudotojai

Į velomobilius vis dažniau sėda ir vilniečiai, ir atvykėliai. Važiuoti 15 minučių triračiu taksi kainuoja 10 litų.

Iš pradžių tikėjęsi, kad daugiausia šia paslauga naudosis užsieniečiai, triračių vairuotojai ir įmonės savininkas buvo nustebinti – į velomobilius sėda kone po lygiai vietinių ir atvykėlių.

Tik užsieniečiams velomobilis – labiau transporto priemonė, o lietuviams – pramoga.

Kai kurie šio transporto vairuotojai, dažniausiai – studentai ar moksleiviai, susikuria maršrutą, kuris driekiasi po Vilniaus istorines vietas.

Kaip pasakojo D.Lanauskas, anksčiau lietuvius nuo galimybės po Vilniaus centrinę dalį pasivažinėti triračiu atbaidydavo moralinės nuostatos.

„Nejaugi išnaudosiu velomobilį minantį jaunuolį?“ – svarstydavo žmonės ir, užuot sėdę į triratį, tik kalbindavo jų vairuotojus.

Kad triratis taksi riedėtų už miesto centro, jį reikia užsisakyti iš anksto.

Itin populiaru šią transporto priemonę išsikviesti mergvakario proga arba per Paskutinio skambučio šventę – tuomet triračiu rieda abiturientų klasės auklėtoja.

Siūlė ir gido paslaugas

Pernai ištisą vasarą velotaksi mynęs Edgaras Barusevičius šįmet daugiau dėmesio skiria stojimui į aukštąją mokyklą.

Kad prisidurtų prie algos, gerai angliškai kalbantis vaikinas užsieniečiams siūlydavo ne tiktai pasivažinėti, bet ir gido paslaugas – važiuodamas pro Vilniaus įžymias vietas, pasakodavo apie jas.

Sykį jo paslaugomis naudojosi itin dosnūs norvegai, apsipirkę „Armani“ drabužiais prekiaujančiame salone.

Du sykius per vieną dieną riedėję velotaksi, jie ne tik sočiai pavaišino vaikiną, bet ir sumokėjo 150 eurų (518 litų).

Kartą nekaip atrodantis vyras su bendrakeleive paprašė nuvežti iki autobusų stoties. Už įveiktą atstumą jiems būtų tekę mokėti 50 litų.

Edgaras abejojo, ar tas vyras turės tokią sumą.

Tačiau nuvykęs į stotį jis atsiskaitė ir sėdo į prabangų „Mercedes“.

Atsiskaitė kazino žetonais

Iki šiol E.Barusevičius prisimena ir du lietuvius klientus.

Kostiumus vilkintys 40-mečiai, kurių plaukai buvo suvelti į kasytes, sėdo į velotaksi po audringai praleistos nakties. Nuvežti prie Seimo jie prisipažino neturintys pinigų, mat visą naktį ūžė kazino.

Su vairuotoju šie klientai atsiskaitė kazino žetonais. Tuomet 18-mečiam E.Barusevičiui teko prašyti vyresnių draugų pagalbos, kad galėtų žetonus išsikeisti į grynuosius.

Už vasarą – 30 000 litų

Palangoje velotaksi poilsiautojai vežiojami jau ketvirtą vasarą. Iš pradžių tai darė viena įmonė.

Matydama didelį verslininkų susidomėjimą šia paslauga, šiemet kurorto savivaldybė paskelbė konkursą penkiolikai velotaksi leidimų Palangos mieste.

Visus leidimus laimėjo Šiaulių bendrovė „Ridvija“, sumokėjusi iš viso per 30 tūkstančių litų.

Dar tiek pat šiauliečiams kainavo 10 velotaksi pirkimas bei penkių velotaksi nuoma.

Kol kas pajamos nedžiugina

„Ridvijos“ savininkas 46 metų šiaulietis Vidmantas Šliažas pripažino, kad velotaksi verslas Palangoje yra itin rizikingas projektas.

„Apskaičiavome, kad norint atgauti investuotus pinigus mums per du likusius vasaros mėnesius reikia kasdien uždirbti bent po tūkstantį litų.

Vienam velotaksi per dieną tenka 70 litų“, – apie savo verslo planą pasakojo V.Šliažas.

Dienomis velotaksi važinėja vos keletas žmonių.

Didžiausią kelionių velotaksi paklausa yra naktį. Tuomet visos 15 transporto priemonių turi darbo.

Velotaksi nuo kurorto centro važiuoja 2-3 kilometrų spinduliu. Tačiau jeigu klientų padorumas nekelia abejonių, velotaksi galima nuvažiuoti ir toliau.

Kaina priklauso nuo atstumo, sugaišto laiko, kelio dangos ir paros meto.

Pavyzdžiui, naktį pusvalandžio kelionė miesto gatvėmis kainuos apie 50 litų. Dieną bus prašoma apie 30 litų. Trumpiausio maršruto kaina – 10 litų.

Šventojoje velotaksi paslaugos nėra tokios populiarios.

Čia leidimus penkiems velotaksi laimėjo bendrovė „Biosistema“, kuri vienintelė dalyvavo konkurse.

Dviejų šimtų litų pradinė kaina padidėjo nedaug. Nugalėtojai už penkis velotaksi sumokėjo 1270 litų. Tačiau kol kas pinigų savivaldybė nėra gavusi ir leidimai nėra išduoti.

Man patikoNeblogaiMan nepatiko